Rīga, Skanstes iela 2-k3

Piesaki auto servisam: +371 27001174

Darba dienās no 9-19, sestdien pēc pieraksta

Kāda apkope Tavam auto nepieciešama vasarā?

28. jūlijs, 2020

Šī ir siltu temperatūru, garu brīvdienu braucienu un negaisu sezona, tāpēc nav itin nekāds brīnums, ka mūsu automašīnas šajā gada laikā intensīvu laikapstākļu ietekmē var radīt zināmas problēmas. Karstumā auto strādā citādākā režīmā, radot papildus slodzi visām auto sistēmām, sākot ar bremžu, turpinot ar dzinēja eļļlošanas un dzesēšanas sistēmām, gaisa kondicionēšanas elementiem un elektrosistēmas komponentēm. Tikai vispārējas tehniskās apkopes pārbaudes pirms gariem braucieniem ļaus izvairīties no sliktākajām ar automašīnu saistītajām problēmām vasarā. Šajā rakstā uzzināsi, kurām sava auto daļām 2Drive komanda iesaka pievērst uzmanību tieši vasaras periodā.

 

Uzpildi gaisa kondicionieri

Par patīkamu un komfortablu braucienu vasaras laikā parūpēsies Tava auto kondicionieris. Gaisa kondicionēšanas sistēmas ir sarežģītas, un  ar tām var rasties virkne problēmu. Ja jūti, ka gaiss auto nav tik vēss un atspirdzinošs, kāds tas bija iepriekš, iespējams, ka tam ir nepieciešama sistēmas uzpilde ar aukstuma reaģentu. Līdz 10 % freona zudumi ir pieļaujamās normas robežās, taču, ja zudumi ir lielāki,  var nākties investēt auto kondicionēšanas sistēmas remontā. Lai novērstu kondicioniera sistēmas bojājumus, reizi gadā vēlams   veikt gaisa kondicionēšanas sistēmas apkopi un uzpildi, kā arī nedrīkst aizmirst, ka sistēma jādarbina arī reizi mēnesī gada aukstajos mēnešos- tā Tu nodrošināsi sistēmas ilglaicīgumu, eļļošanu un kondensāta izvadi no sistēmas.

 

Pārbaudi ne tikai motoreļļas līmeni, bet arī nolietojumu

Arī vasaras laikā nevajadzētu aizmirst par motoreļļu, jo tas ir viens no svarīgākajiem elementiem, kas palīdz motoram darboties nevainojami un saglabāt tā kustīgās daļas. Ar laiku, kā arī paaugstinātas temperatūras un slodzes ietekmē eļļa zaudē savas tehniskās īpašības. Ja eļļu savlaicīgi nenomaina, paātrinās motora daļu nodilums, un tas negatīvi ietekmē motora ilgmūžību un efektivitāti. Labāk nomainīt eļļu regulāri, lai pēc tam nevajadzētu ieguldīt lielāku naudas summu remontā. Lai pārliecinātos, vai eļļa visu laiku spēj ieeļļot motoru, tās līmenis ir jāpārbauda ik pēc dažām nedēļām, kā arī noteikti atceries veikt eļļas maiņu ik pēc 10 – 15 tūkstošiem kilometru vai, kā norādīts automašīnas rokasgrāmatā! Lai saglabātu eļļas viskozitāti, iesakām eļļu mainīt biežāk, jo tas nodrošinās dzinēja ilgmūžību.

Būtiski pieminēt ir arī automašīnu radiatoru apkopi, jo karstā laikā problēmas ar ūdens, eļļas vai kondicioniera radiatoriem var būt ļoti iespējamas- motors ir jādzesē krietni vairāk, nekā vēsajos gada mēnešos.  Ja tavs auto ir aprīkots ar turbopūtes dzinēju, tad arī ļoti ieteicams vasaras sezonā sekot līdzi interkūlera radiatora stāvoklim.

 

Nevar aizmirst arī par gaisa filtriem

Karstā laikā jāpievērš uzmanība dzinēja gaisa filtram, kā arī salona gaisa filtram. Dzinēja gaisa filtrs attīra gaisu, kas nonāk dzinēja degkamerās, un tas ļauj notikt degšanas procesam. Viena no pazīmēm, ka ir problēmas ar gaisa filtru,  ir auto jaudas zudumi, tāpēc ir ļoti būtiski jau savlaicīgi pamanīt un dzinēja gaisa filtru vai nu nomainīt, vai iztīrīt!

Savukārt salona gaisa filtrs neliek mums sajust ārpusē esošās smakas, nodrošina gaisa pieplūdumu salona ventilatoram, tas aiztur putekļus, kukaiņus un netīrumus, lai automašīnā būtu pēc iespējas svaigāks un tīrāks gaiss. Filtrs ir jāmaina pēc tā netīrības pakāpes, un vasarā tā ir jūtama vairāk nekā, piemēram, ziemā. Tāpēc nedrīkst aizmirst arī par šo automašīnas apkopi gada karstākajā laikā!

 

Veic celiņsiksnas pārbaudi un, ja nepieciešams, nomaini to

Saplīsusi celiņsiksna var burtiski apturēt visu ieplānoto braucienu. Celiņsiksna piedzen vairāku Tava auto sistēmu elementus. Tai plīstot, ģenerators un gaisa kondicioniera sūknis pārstāj darboties, tā arī ietekmē stūres pastiprinātāja sūkni. Ja siksna plīst, kļūst grūti griezt stūres ratu, auto ģenerators pārstāj lādēt akumulatora bateriju. Tas nav droši, kā arī nav komfortabli. Lielākā daļa celiņsiksnu kalpo ap 60 tūkstošiem kilometru jeb aptuveni 5 gadus. Ja pagājis kāds laiks, kopš pēdējo reizi veici celiņsiksnas maiņu, piesaki mūsu auto servisā apskates vizīti!

 

Atceries, – vasaras karstums, kas palielina celiņsiksnas slodzi, palielina iespējamību, ka nodilusī celiņsiksna saplīst, tādēļ pirms tālākiem vasaras izbraucieniem, pārliecinies, ka tā ir labā stāvoklī!

 

Pārliecinies, ka bremzes ir perfektā darba kārtībā

Runājot par auto bremžu sistēmu, karstums un palielināta slodze var negatīvi ietekmēt tās darbības efektivitāti. Profesionāla bremžu pārbaude jāveic ik pēc 5 – 8 tūkstošiem kilometru, lai pārliecinātos, vai automašīnas bremzes nepārkarst, bremžu šķidrums nav absorbējis pārāk daudz mitruma. Protams, pārbaude arī ir nepieciešama, lai pārliecinātos, ka visas bremžu sistēmas kustīgās daļas pilda savas funkcijas. Bremžu šķidrums ir hidroskopisks, kas nozīmē, ka tas dabiski piesaista mitrumu. Laika gaitā mitrums uzkrājas, un, ja bremžu šķidrums tiek sajaukts ar ūdeni, tas var uzvārīties, it īpaši paaugstināta karstuma apstākļos, bremzes var kļūt neefektīvas. Vienlīdz svarīgi ir atcerēties, ka karstā laikā auto riepu gumija maina savu struktūru, kas ietekmē bremzēšanas ceļa garumu, kā arī nevajadzētu piemirst par akvaplanēšanas riskiem spēcīgu lietavu gadījumā.

 

Vasara nebūt nav vieglākais laiks Tavam auto, tāpēc parūpējies par savu un ģimenes drošību, braucot ar automašīnu, kas ir pārbaudīta un pilnā darba kārtībā jebkuros apstākļos! Ja Tev ir nepieciešamība pēc vienkāršas kondicioniera uzpildes, dzinēja remonta vai profesionālas un uzticamas pirmspirkuma apskates savam autiņam, 2Drive profesionāļu komanda būs tā īstā, kam to ar mierīgu sirdi vari uzticēt!

 

Brauc uz mūsu auto servisu Skanstē, Rīgā, un atstāj savu auto drošās rokās!